29 d’agost 2005

El gran Ibáñez?

Categoria:

Quan algú se n'adona que m'agraden els còmics cosa grossa i vol fer-se el simpàtic sol dir una cosa així: «Jo quan era petit llegia Mortadel·los i zipizapes». I es queda tan ample, com si això volgués dir res positiu.

Mai he estat un lector habitual d'en Francisco Ibáñez, ni tan sols quan era petit, perquè no m'agradava massa el seu humor repetitiu. Amb el temps, adquirint cultura comiquera, vaig descobrir que l'únic que m'atreia un poc d'ell, el seu dibuix, era un calc de l'estil gràfic d'un autèntic mestre, n'André Franquin. És curiós veure que en altres DIP ha sortit aquest tema. A La cárcel de papel hi apareix la següent composició:

I a Neochema apareix una comparació molt il·lustrativa:

En fi.

4 Comentaris:

dilluns, 29 d’agost, 2005, Blogger Nen Tauró deia...

Jo també havia vist aquestes comparacions, i vaig estar buscant sobre el tema. El mateix Ibàñez en parlava, i explicava que fa uns anys, a l'editorial li demanaven que fes aquestes còpies dels còmics francesos.

Es veu que era cosa de l'època.

 
dilluns, 29 d’agost, 2005, Blogger Jaume Salvà i Lara deia...

Ja, però segueix per l'estil. Vull dir que no ha fet ús de la seva fama per fer altra cosa que retroalimentar-la amb més del mateix.

 
dissabte, 03 de setembre, 2005, Anonymous MArc deia...

Doncs sí, a mi tampoc m'agradava ni de xiquet... però tot i això per alguna raó la cua més llarga a tots els salons de Barcelona sempre és la seva... en fi, supose que diu molt poc de la cultura comiquera del país.
Salut!

 
dimarts, 07 de febrer, 2006, Anonymous Anònim deia...

No cabe duda que la version de Ibañez es mucho mejor que la original de franquin

 

Publica un comentari a l'entrada

Enllaços a aquest tema:

Crear un enllaç

<< Home